Ремонт шляхопроводу на вулиці Чорновола у Звенигородці буде завершено в найближчий період. У цьому запевняє міський голова Олександр Саєнко.
— Проєкт, кошторис, низка дозволів і погоджень — все це затягнуло справу на великий період, хоча технічно були готові приступити одразу після виникнення аварійної ситуації, — нарікає на сторінці в соцмережі міський голова. — Справу ускладнювало й те, що без демонтажу хоча б частини старої конструкції експерти не могли визначитися з причиною та ступенем руйнування шляхопроводу.
Як виявилося, першу проєктно-кошторисну документацію, не розуміючи всіх передумов проблеми, фахівці проєктної установи виготовили виходячи з того, що старий шляхопровід доведеться повністю демонтувати й вибудувати на його місці новий. При чому початкова вартість робіт, згідно з цією документацією, перевищила п’ять з половиною мільйонів гривень.
— У 80-х роках минулого сторіччя, створюючи інфраструктуру для сироробного комбінату, тут, проклавши магістраль водовідведення підприємства для перепуску через неї транспорту, спроєктували та збудували не міст, а саме шляхопровід, — продовжив пояснення посадовець. — Від мосту шляхопровід відрізняється технологічно, й головна відмінність – простіша опора. Отже, й менш надійна. Так, свою частку шкоди природа завдала. Додав її й інтенсивний автомобільний рух, у тому числі й важкого транспорту. Але найбільше, як виявилося, нашкодили самі звенигородчани. А саме ті, що живуть вище по річищу, що протікає під шляхопроводом і їхні обійстя виходять до її берегів. Та й перехожі не залишилися осторонь.
— Проблема була в смітті, яке жителі прилеглих територій та перехожі скидають у річку й залишають на її берегах, — розповів Сергій Куліков, керівник КП «Добробут», в обслуговуванні якого перебуває ця аварійна споруда. — Під шляхопроводом прокладена дренажна труба, призначена для перепуску води. Коли розпочали роботи, виявили, що попри великий діаметр, її перекрило побутовими відходами. Вода промила собі інший шлях, що й викликало руйнування. Тим більше, що опора шляхопроводу була зведена зі звичайної цегли.
Коли фахівці виявили, що ступінь руйнувань шляхопроводу та їхня причина зовсім інші, ніж передбачалося, як зазначає міський голова, проєктно-кошторисну документацію було змінено.
— В рази зменшили витрати й кінцева вартість ремонтних робіт тепер обраховується в сумі трохи більшій мільйона гривень, проти початкових 5,6 мільйона, — наголошує Олександр Саєнко.
Ремонтники вже виконали більшість необхідних робіт. На заміну цегляній звели надійну опору з бетону, армованого сталевою арматурою. А після завершення всіх технологічних операцій, для яких потрібно небагато часу, буде повністю замінене й дорожнє покриття на цій ділянці шляху.