З 1 липня в Черкасах проїзд у тролейбусах становить 10 гривень. І заплатити тепер можна безконтактно.
Так, завдяки встановленню в салонах нових пристроїв для оплати — валідаторів — пасажири можуть сплатити за проїзд карткою будь-якого банку або пристроєм з технологією безконтактної оплати. Або одноразовим квитком, придбаним у мережі платіжних терміналів McLaut (квитка треба відсканувати на тому ж таки валідаторі). Або можна буде внести кошти за проїзд через Smart Ticket City, завантаживши його на смартфон в Google Play чи App Store — але застосунок ще в розробці.
Проте модернізація, замість спростити сплату, поки що створила пасажирам низку незручностей.
Так, у коментарях черкасці зауважують, що придбати квитки — ні на зупинці немає терміналу, ні поблизу. До того ж, у терміналі може закінчитись папір для друку талонів. А те, що квитки дійсні тільки 7 днів, робить їх невигідними, адже не кожен за цей термін може їх використати. «Довгострокових проїзних квитків не передбачено» — оце ви дарма, це ваші кредитні гроші від населення зі ставкою нуль відсотків», — оцінюють політику влади в транспортному бюджеті читачі фейсбуку.
Не завжди спрацьовують картки безконтактної оплати («Ну не хочеш брати, то як хочеш!» — ведуть діалог з валідатором ті, хто вчиться розраховуватися в тролейбусі в такий спосіб).
А отой застосунок Smart Ticket City «запустили з купою прогалин», виявили піонери оплати по-новому.
І найдивасніше: тепер у черкаських тролейбусах не можна заплатити по QR-коду. А це був простий цивілізований спосіб для тих, хто рідко користується електротранспортом. (Для порівняння: дуже зручно оплачувати в комунальному транспорті Вінниці. Або муніципальною чи банківською карткою безконтактно, або по QR-коду, що зручно для приїжджих. У Черкасах картка містянина ще в розробці). Чому його прибрали?
Не все так просто: учасники фейсбук-спільноти «Наші Черкаси» задалися запитанням, чому кошти за проїзд, які знімаються через валідатор з банківської картки, йдуть не прямо на наше тролейбусне підприємство, а, як свідчать дані банківського переказу, на якусь-то київську ТОВ, і начебто за таку послугу, як «подорожі»?
Дописувачі настійно просять прокоментувати цю незрозумілу ситуацію міського голову, контролюючі органи, аргументуючи тим, що «куди йдуть гроші, повинна контролювати громада». І «чому громадян би не проінформути, щоб не було здогададок і питань? Щоб чесно і відкрито?». Але поки що відповіді немає.
Наш кор.