Cубсидії на новий опалювальний період: що варто знати

Опалювальний сезон незабаром розпочнеться, і зараз постало питання про поновлення чи продовження виплати субсидій жителям області. Головне управління Пенсійного фонду України в Черкаській області інформує про те, що потрібно знати громадянам про призначення субсидії на опалювальний період 2023 – 2024 років.

Житлова субсидія – це адресна допомога, що надається членам домогосподарства на відшкодування витрат з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується на опалювальний сезон із 1 жовтня до 30 квітня.

Йти чи не йти?

Органи Фонду проведуть розрахунок житлової субсидії на опалювальний період 2023 – 2024 років автоматично (без звернення громадян) для всіх, кому призначено житлову субсидію на неопалювальний період 2023 року, та тим, у кого розмір субсидії становить 0,00 грн. Тобто громадянам, які вже є отримувачами житлової субсидії або яким у літній період призначено нульову субсидію, додатково звертатися за виплатою не потрібно.

Особисто звертатися для призначення житлової субсидії необхідно, якщо:

  • у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • у складі домогосподарства кількість осіб, що фактично проживають, менша, ніж кількість офіційно зареєстрованих;
  • особа звертається за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива;
  • особа орендує житлове приміщення для проживання і звертається за житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг.

Паперові справи

Для призначення житлової субсидії надаються заява та декларація (за встановленими формами). Залежно від обставин, можуть надаватися інші документи (за наявності):

  • договір оренди житла – у разі проживання заявника у житлі, що орендується;
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості – за умови наявності заборгованості та укладання договору.

У разі потреби громадяни можуть надавати інші документи, які мають значення для розгляду питання по суті, наприклад: документ, що підтверджує факт непроживання особи за зареєстрованим/задекларованим місцем проживання, зокрема, довідки, виписки про проживання без прописки, довідку внутрішньо переміщеної особи.

Для призначення житлової субсидії у 2023 році на тверде та рідке пічне побутове паливо, заява та декларація подаються до кінця календарного року.

Людина, яка звертається за призначенням субсидії, показує свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства чи відповідну посвідку).

Місце зустрічі

Визначено кілька способів подання документів:

  • особисто – у сервісному центрі Пенсійного фонду, в уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, у ЦНАПі;
  • поштою – на адресу органу Фонду;
  • онлайн – на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, порталі «Дія» чи в мобільному застосунку «Пенсійний фонд».

Фінансова грамотність

Під час розрахунку житлової субсидії з жовтня 2023 року враховуються доходи членів домогосподарства за І та ІІ квартали 2023 року. Доходи у вигляді пенсії враховуються в розмірі нарахованої пенсії за серпень поточного року.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається, виходячи з розміру доходу осіб за попередній календарний рік.

Особиста переписка

Повідомлення про результати прийнятих рішень щодо призначення/ непризначення/відмову у призначенні житлових субсидій розміщено в особистому кабінеті заявника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Щоб ознайомитися з  інформацією, необхідно зробити кілька кроків: 

Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України www.portal.pfu.gov.ua

Крок 2. Авторизуйтеся за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або Дія.Підпису, або ID.GOV.UA. Увійдіть в особистий кабінет.

Крок 3. У меню зліва оберіть рубрику «Мої повідомлення».

Крок 4. У вікні, яке з’явиться на екрані, перейдіть у «Індивідуальні повідомлення» та ознайомтеся з текстом повідомлення про прийняте рішення щодо житлової субсидії.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *