icon clock24.07.2024
icon eye56
Суспільство

Кількість аварій зростає, а причини залишаються старі

Сумна статистика ДТП змушує журналістів та правоохоронців шукати причини хаосу на дорогах. Про стан із безпекою руху розповів на брифінгу в пресцентрі Черкаської облдержадміністрації речник Патрульної поліції області Олексій Драгун. За його словами, протягом першого півріччя нинішнього року сталося 2218 дорожньо-транспортних пригод, із них 300 — пригоди з потерпілими. В них загинули 44 особи, 368 — травмувалися. «Внесок» обласного центру в цю цифру — 845 аварій. Із них 88 із потерпілими: загинули 5 осіб, 122 осіб травмувалися.

Порівняно з першим півріччям минулого року кількість ДТП в області відчутно зросла (торік їх сталося 1880). Лише на 4 відсотки поменшало пригод із потерпілими (торік 314). На 20 відсотків зменшилася кількість травмованих та загиблих.

У Черкасах кількість ДТП за такий же період торік зросла на 20 відсотків. А число загиблих скоротилося — торік за перші пів року загинули 7 осіб, цьогоріч — 5.

Рік у рік основні причини ДТП, на думку правоохоронця, майже не змінюються. Це — порушення правил маневрування, перевищення швидкості, порушення правил проїзду перехресть, а також керування транспортом у нетверезому стані.

Журналістів цікавило, як протидіють аварійності патрульні під час вимкнення світла, адже разом із вимкненнями електроенергії припиняє працювати й більшість світлофорів.

— Маємо перелік найбільш аварійних перехресть, де патрулі першочергово можуть виїжджати й регулювати рух вручну. Але це не означає, що патрульні там мають бути під час кожного вимкнення, — прокоментував Олексій Драгун.

Перехрестями з великою кількістю аварій у Черкасах правоохоронці вважають такі:

  • Смілянська — Благовісна;
  • Смілянська — Надпільна;
  • Грушевського — Благовісна;
  • Грушевського — Надпільна;
  • Чорновола — Благовісна;
  • Чорновола — Надпільна;
  • Сумгаїтська — Одеська;
  • Сумгаїтська — Прикордонника Лазаренка;
  • Шевченка — Чорновола;
  • Шевченка — Грушевського;
  • Байди Вишневецького — Хрещатик;
  • Байди Вишневецького — Надпільна.

Окрім світлофора, є знаки

Речник Патрульної поліції у Черкаській області повідомив також, що вимкнення світлофорів не є офіційною причиною аварій, адже на перехрестях є знаки пріоритету та діють інші правила їх проїзду.

Нині на вулицях побільшало електротранспорту — на самокатах їздять діти, дорослі та цілі групи рухаються тротуарами, велодоріжками, а часом і автомобільними дорогами. Та, на жаль, частішають випадки ДТП із електросамокатами. Медійники розпитували, який стан справ із безпекою цих учасників дорожнього руху? Головною причиною пригод із ними, як і раніше, є нехтування правилами дорожнього руху. Та кількість аварій із електросамокатами на Черкащині, як повідомив Олексій Драгун, важко визначити, адже вони… не виокремлюються із загальної статистики.

Окрім названих факторів, на безпеку руху впливає й рівень довіри та співпраці між учасниками руху та правоохоронцями. Прошу речника патрульних прокоментувати таку ситуацію: під час спеки людина спинила автівку, двигун якої перегрівався, в зоні дії забороненого знака. Тут як тут з’явилися патрульні, які й не думали допомагати, а банально виписали штраф. На апеляції — мовляв спека, двигун перегрівся, пообіцяли виписати ще один — за те, що ви­їхав на вулицю на несправному транспортному засобі…

Олексій Драгун порадив у таких випадках звертатися до суду:

— В нас, як і на будь-якій роботі, є абсолютно різні люди. Якщо особа не погоджується з рішенням патрульних, вона має 10 днів на оскарження постанови в суді. Також можна звернутися у відділ адмінпрактики управління патрульної поліції, й за вагомих причин постанова може бути скасована.

Він запевнив, що згаданий випадок і такі дії правоохоронців — не зміни в підході до роботи патрульної поліції, а одиничний випадок із конкретними патрульними.

Журналіст Володимир Лимаренко запитав про законність зупинки патрульними транспортних засобів на мобільних блокпостах, де патрульні працюють спільно з працівниками ТЦК та СП:

— У законі чітко виписані причини для зупинки водія транспортного засобу. В цьому переліку немає такої причини, як робота працівників ТЦК. Чи будуть нести відповідальність ті патрульні, які зупиняють автомобілі, виконуючи, ймовірно, незаконні накази?

Речник патрульних не відповів на це запитання й порадив журналісту звернутися в управління з офіційним запитом.

Від автора

Чи підштовхне спілкування з медіа, озвучення проблем руху на дорогах до змін на краще в патрульній поліції та виправлення власних недоліків? Навряд чи. Але, як кажуть, вода й камінь точить. Нагадуймо патрульним про їхні обов’язки та принципи роботи, людяне ставлення, аби їхня служба не перетворилася на колись розформовану державтоінспекцію…

Роман КИРЕЙ

Читайте також: Про нетверезу водійку патрульним повідомила перехожа

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *