icon clock12.10.2022
icon eye572
Суспільство

Борис МАРЧЕНКО: «Черкасиелектротранс» стабільно працює на перспективу»

Комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради — важливий елемент соціальної інфраструктури міста, що забезпечує потребу жителів у міських перевезеннях. Днями виповнюється 57 років початку тролейбусного руху в Черкасах. Про діяльність та перспективи розвитку тролейбусного парку в обласному центрі розповів новопризначений керівник КП «Черкасиелектротранс» Борис Марченко.

— Борисе Андрійовичу, розпорядженням міського голови м.Черкаси, за погодженням із Міністерством інфраструктури України, з третього жовтня цього року ви призначені на посаду директора одного зі стратегічних комунальних підприємств транспортної інфраструктури нашого міста. Розкажіть про себе, чи це нова для вас сфера діяльності?

— Я родом із чудового села Сухини на Корсунь-Шевченківщині. Закінчив десятирічку, служив у армійських лавах, у морській піхоті, у спортивній роті. Після армії вступив до Черкаського державного педагогічного інституту на природничий факультет. Викладав у школі, потім у фінансово-економічному технікумі. Ще один диплом отримав у Київському економічному коледжі, де навчався управлінню фінансовими структурами. З цими знаннями пішов у бізнес, протягом півтора десятка років працював, а згодом очолював дочірнє підприємство Черкаського автомобільного заводу. Крім того, впродовж останнього року працював заступником директора КП «Черкасиелектротранс», за цей час вивчив структуру, специфіку та нюанси його діяльності.

— У багатьох містян, які користуються тролейбусами, на слуху технологічні новації в тролейбусному парку.

— Комунальне підприємство, яке мені довірили очолити, має поважну історію й традиції: 5 листопада ми дійсно відзначаємо 57 років утворення тролейбусного руху в Черкасах. Та час невпинно рухається вперед, технологічний світ стрімко розвивається. Потребує системного оновлення й тролейбусний парк.

Чимало наших пасажирів уже побачили, що підприємство впроваджує сучасні технології, започатковує новації. КП «ЧЕТС» одним із перших в Україні перейшло на безготівковий розрахунок за проїзд. У тролейбусах встановлені спеціальні електронні пристрої — валідатори, за допомогою яких здійснюється оплата. Пасажири оплачують за проїзд карткою будь-якого банку, в тому числі для соціальних виплат (пенсії, стипендії, різноманітні допомоги), також телефоном, смарт-годинником із технологією безконтактної оплати. У терміналах можна придбати паперовий квиток та відсканувати його. Для зручності пасажирів розглядається питання про встановлення автоматів для придбання паперових квитків на більшості зупинок громадського транспорту.
Впровадження новації відбувається досить непросто, але більшість пасажирів із розумінням поставилися до її необхідності. Адже йдеться не тільки про економію підприємства в зарплаті кондукторів. За допомогою валідаторів ми збираємо важливі для економічних прогнозів статистичні дані, удосконалюється облік пасажирів, у тому числі пільговиків.
Уже на сьогоднішній день доходимо до такого ж рівня оплати за проїзд, як ми працювали з кондукторами. Кондуктори, а це понад сто осіб, були скорочені, натомість працюють близько трьох десятків контролерів, які забезпечують контроль та проводять роз’яснювальну роботу з пасажирами щодо механізму оплати за проїзд.

— Черкащани дивуються, чому оплата за проїзд не зараховується напряму на комунальне підприємство, а йде на рахунок розробника системи безготівкового розрахунку.

— Справді, безготівкова оплата за проїзд спрямовується на рахунок ТОВ «Смарт-Тикет Технолоджи». Це товариство ще торік перемогло в міському конкурсі на встановлення валідаторів та приймання електронних платежів. Кошти без затримок надходять на рахунок «Черкасиелектротрансу». Крім того, ця організація забезпечує всю технологічну складову: встановлення, налагодження, контроль за роботою валідаторів.

— На деяких зупинках громадського транспорту з’явилися інформаційні табло, що повідомляють про приїзд тролейбуса. Вони теж упроваджені в рамках технологічного оновлення системи пасажирських перевезень у місті?

— На кожному тролейбусі встановлені не тільки валідатори, а й GPS-трекери. За допомогою цих пристроїв здійснюється фіксація, де перебуває той чи інший тролейбус і коли його очікувати на зупинці. Інформацію можна бачити в спеціальному додатку на смартфоні. Але не в кожного містянина є сучасний телефон із додатком. Тому міська влада встановлює табло на зупинках, де в режимі реального часу транслюється інформація про розклад руху й коли який тролейбус чи автобус під’їде на зупинку. Незабаром цих табло дещо побільшає. Їх на замовлення міської влади розміщує спеціалізована компанія «Дозор України», що виграла конкурс на GPS-моніторинг.

— Які ще новації плануєте?

— Увесь колектив комунального підприємства — від водіїв та слюсарів і до керівної ланки — мріє про оновлення рухомого складу тролейбусного парку. Тому що техніка справді стара, надбана впродовж більш ніж півстолітньої історії підприємства. В перспективі прагнемо закупити сучасні безпровідні тролейбуси з запасом руху близько 30 кілометрів. Це дасть змогу створити нові маршрути в тих районах міста, де відсутні підстанції.
Але виклики, які ставить сьогодні повномасштабна війна, поки не дають здійснитися оптимістичним мріям.

Зрозуміло, що зароблених коштів недостатньо для таких дорогих придбань. Тому надіємося на підтримку Черкаської міської ради. І така підтримка є, як і розуміння стратегії технологічного розвитку.

— Як працює колектив КП «Черкасиелектротранс» під час війни?

— Я вдячний долі за честь очолити такий професійний, досвідчений і патріотичний трудовий колектив однодумців. У найскладніший для України та самого КП час забезпечує безперебійне й безпечне перевезення пасажирів. У перші місяці повномасштабного вторгнення перевезення здійснювалися безкоштовно. Нині продовжений час роботи тролейбусів у вечірню пору. Виконуємо й соціальну функцію — в черкаських тролейбусах, як і до війни, мають право безоплатного проїзду пенсіонери, учасники бойових дій, члени багатодітних родин, школярі, представники інших пільгових категорій.

Багато працівників парку стали до лав захисників країни, зайняті волонтерською діяльністю. Як тільки можемо, допомагаємо армії: «буржуйками», мазутом та іншими матеріалами.
Дбаємо про оновлення кадрового потенціалу. На підприємстві діє ліцензована тримісячна школа з підготовки водіїв категорії Т, що реалізується у партнерстві зі службою зайнятості. Впродовж цього року вже випустили дві групи водіїв, переважна більшість яких становили жінки. Тож відроджуємо моду на жінок-водіїв тролейбусів. У важкий час, коли багато чоловіків служать у ЗСУ, це — актуально.

Безумовно, я усвідомлюю повноту відповідальності про забезпечення ефективної діяльності цього колективу з надзвичайно сталими традиціями. І докладу всіх зусиль, щоб ці традиції примножити.

Розпитувала
Тетяна КАЛИНОВСЬКА

Борис Марченко ще й добре знаний в Україні волонтер та громадський діяч — голова Адміністрації Гетьмана УРК у Центральному регіоні України, генерал козацтва.
— Під час війни козацтво активно перейшло у волонтерство, — прокоментував Борис Андрійович. — Працюємо з військовими підрозділами, відгукуємося на їхні потреби: ремонтуємо машини, збираємо військове спорядження, одяг, продукти й відправляємо бійцям. Під гаслом «Духовність і патріотизм» впроваджуємо патріотичні проєкти. Зокрема в рамках акцій «Народний бойовий прапор «Вперед — до Перемоги» представники волонтерського руху, серед яких — козаки-реєстровці Олег Хрипун, Олександр Гаврилюк, Олег Ганжа, виготовляють і передають захисникам бойові народні знамена. Перший козацький прапор, освячений у церкві, ще в 2014 році призначався для нашого героїчного батальйону «Черкаси». Талантами й коштом козаків-волонтерів уже виготовлено й передано військовим ЗСУ понад сто таких мотиваційних народних знамен. Військовим потрібні були розпізнавальні знаки, тому виготовляємо шеврони, наклейки на машини. Бійці запевняють, що відчувають щиру підтримку свого народу, свято вірять: разом ми здолаємо ворога та здобудемо Перемогу.

Коментарі
  1. Борис Андрійович вітаю.Переповнює гордість.Здоров’я міцного,добра та миру.Вперед до Перемоги.Процвітання підприємству.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *